09.02.2018

Jungheinrich med ny fleksibel lader; SLH 300

• For blybatterier eller Li-ionbatterier • Fleksibel: Spenningsrekkevidde fra 15 A–320 A i 24 V, 48 V, 80 V • Nominert til IFOY-prisen 2018 i kategorien “Special of the Year“

Ny generasjon av høyfrekventladere; SLH 300 for blybatterier og Li-ionvarianten SLH 300i

Jungheinrich presenterer på sin pressekonferanse i Hamburg en ny generasjon av høyfrekventladere. SLH 300 for blybatterier og Li-ionvarianten SLH 300i overbeviser med sin store spenningsrekkevidde, mange varianter og høy effekt. Den egenutviklede laderen, som produseres i Tyskland, er en integrert bestanddel av systemløsningen fra Jungheinrich. Dermed tilbyr Jungheinrich sine kunder en optimal avstemt totalpakke bestående av truck, batteri og lader fra én og samme leverandør. Med et gjennomtenkt produktutvalg blir et optimalt pris-/ytelsesforhold oppnådd for hvert enkelt behov: SLH 300 er tilgjengelig fra 15–320 A i 24 V, 48 V og 80 V. Den gir maksimal fleksibilitet for brukeren og er tilgjengelig med en rekke utvalgte tillegg, for eksempel med et fullgrafikkdisplay eller aquamatik-styring. I forhold til konkurrentene er dette et enestående vannpåfyllingssystem via en nivåsensor: Når vannivået er for lavt, frigjøres aquamatik-signalet fra laderen. I dette tilfellet skjer en automatisk vannpåfylling. Slik økes levetiden på batteriet – og brukeren opplever en kostnadsreduksjon.

Andre fordeler med laderen er den enkle bruken. SLH 300 er modulært oppbygd. Det er sammensatt av et komponentsystem fra grunntype, ytelsesmoduler og tilleggsutstyr. Alle modeller i serien er beregnet for veggmontering. Fire av fem kasser i ulike størrelser er også beregnet for stående bruk. Etter montering eller oppstilling kan de kompakte og lette laderne tas i bruk. Det smarte betjeningskonseptet sørger for enkel bruk, LED-statusvisningen er også synlig fra lengre avstander.

SLH markerer en milepæl for energisystemen til Jungheinrich; perfekt utstyrt for utfordringene ved det raskt voksende Li-ionmarkedet, supplert med nye og smarte løsninger for den allerede eksisterende «blybatteriverdenen». Med toneangivende kommunikasjonsgrensesnitt, utmerket energiforbruk og enkel, selvforklarende betjening kommer kundene til å bli overbevist av fordelene med Jungheinrich-teknologien!

Onlineforespørsel
Påmelding nyhetsbrev