Call4Service
02350 Servicetelefon Gratis telefonnummer
Kontaktskjema
Nyhetsbrev
Bærekraft - CO2-nøytral service
Miljøvern er en del av vår bedriftsfilosofi

Bærekraft – C02-nøytral service

Jungheinrich har lenge jobbet med energiøkonomisering og miljøvern. Miljøbevissthet er en viktig del av vår bedriftsfilosofi og omfatter alle deler av bedriften og vår virksomhet.
 

Klimanøytral service

Klimanøytral service fra Jungheinrich er nok et skritt i retning av bærekraftig forretningspraksis. Dette initiativet fokuserer på å redusere karbonutslipp knyttet til våre servicetjenester. Her er noen av de viktigste sidene ved Jungheinrich sin klimanøytrale service:

  1. Energieffektivt: Jungheinrich har iverksatt flere energieffektive teknologier og prosesser i våre servicetjenester. Dette inkluderer optimalisering av transportruter, bruk av elektriske servicebiler og investering i energieffektivt utstyr for vedlikehold og reparasjoner.

  2. Fornybar energi: Jungheinrich AG har også gjort betydelige investeringer i fornybar energi. Dette inkluderer bruk av solcellepaneler, vindkraft og andre grønne energikilder for å drive alle Jungheinrich-avdelinger og -fabrikker samt servicetjenester.

  3. Kompensasjon for utslipp: Jungheinrich tar ansvar for karbonutslippene vi ikke kan unngå gjennom energisparing og fornybar energi ved å støtte klimaprosjekter som fanger karbon eller bevarer skog. Dette betyr at Jungheinrich Norge sine servicetjenester ikke påvirker klimaet negativt. På sikt er målet å redusere CO2-fotavtrykket så mye at det ikke er behov for kompensasjon i form av klimakvoter. 

  4. Teknologisk nyskaping: Jungheinrich er kjent for å være i forkant av teknologisk innovasjon innen materialhåndtering. Dette inkluderer utvikling av mer energieffektive kjøretøy og automatiserte systemer som reduserer energiforbruket og miljøpåvirkningen, samt ombruk av brukte trucker gjennom JUNGSTARS-konseptet.
     

Jungheinrich sin innsats for å tilby klimanøytral service er et eksempel på hvordan vi tar bærekraft på alvor. Dette initiativet bidrar ikke bare til å redusere selskapets økologiske fotavtrykk, men er forhåpentligvis også til inspirasjon for andre i bransjen til å bidra til en mer bærekraftig fremtid.

Ønsker du mer informasjon om hvordan vi kan tilby deg klimanøytral service?

Sertifisering klimanøytral PDF versjon

Sertifisering klimanøytral

Tiltakene som er satt i gang kan deles inn i tre faser:

1. Innsyn i hvor utslippene skjer

For å redusere utslippene må man vite hvor de kommer fra. Dette inkluderer alle utslipp, fra reservedelene blir lastet opp for transport i Kaltenkirchen i Tyskland, transporten via serviceteknikeren til servicestedet, og produksjonen av servicebiler og dekk. 

2. Redusere utslipp

Dieselforbruket til teknikerne er den største CO2-utslippskilden. Derfor har vi tatt i bruk våre tre første elektriske servicebiler. Det langsiktige målet for Jungheinrich Norge er å erstatte så mange dieseldrevne servicebiler som mulig med elektriske.

I tillegg er det gjennomført kjøreopplæring med fokus på økonomisk kjøring. Som et resultat har teknikerne, ved å endre kjøremønster, redusert dieselforbruket med 15 prosent. Testen foregikk ved at teknikerne kjørte samme strekning på cirka 30 kilometer 2 ganger. Første gang kjørte de som de pleier, andre gang slik kjøreopplæringen anbefalte dem å kjøre. Denne opplæringen vil bli gjort tilgjengelig over hele verden gjennom e-trening.

I tillegg til dette er ruteplanleggeren Visitour tatt i bruk i Oslo. Den finner alltid teknikeren som er nærmest oppdraget. Servicebiler er også gjennomgått for å optimalisere varelager, verktøy og bilinnredning.

3. Kompensasjon

Nullutslipp er målet, men det er dessverre ikke 100 prosent oppnåelig ennå. Ved å kompensere kan vi ha direkte innvirkning på karbonavtrykket og samtidig jobbe målrettet for å på sikt redusere våre egne utslipp. Dette gjøres gjennom tiltak som er i tråd med Jungheinrich sin internasjonale bærekraftstrategi.


Jungheinrich tar miljøet på alvor

Vi legger stor vekt på at produktene våre skal være miljøvennlige gjennom hele livssyklusen – fra utvikling og produksjon til service og resirkulering. Råvarer og energi blir sparsomt brukt og resirkulerte materialer blir ført tilbake til materialkretsløpet.

Som en del av denne strategien jobber vi kontinuerlig med tiltak som reduserer mengden eksosutslipp i produksjonen og servicebilenes drivstofforbruk.

Målet er å få ned utslippene betydelig gjennom reduserende tiltak og deretter kompensere det resterende gjennom kompensasjonsprosjekter.

Jungheinrich jobber kontinuerlig og aktivt med å utvikle og forbedre miljøstandarder og dermed bidra til å beskytte miljøet.

Portrett Dr. Brzoska
Dr Lars Brzoska
Chairman of the Board of Management

“Our aim is to reconcile economic, ecological and social developments and to place the needs of all stakeholders at the core of our activities.”

Med Strategi 2025+ har Jungheinrich satt seg som mål å skape mer bærekraftige verdier. Hva vi mener med dette og hvilke tiltak vi har satt i gang, kan du blant annet lese under i en uttalelse fra Dr. Lars Brzoska.



Vi har servicemedarbeidere i hele Norge. Ta kontakt for å høre hvordan vi kan hjelpe deg!

Stage Utbytte

Kontakt vår serviceavdeling

Telefon

464 24 105

Ta kontakt

Lurer du på noe?