Hos Jungheinrich forener vi kompetansen vi har som produsent, med erfaringen og ekspertisen vi har som tilbyder av totalløsninger. Fra prosjekteringens første faser til service og support: Vi fikser det!
Vi er der for deg – døgnet rundt!
Hvis en svikt forstyrrer driften av anlegget, rykker vi raskt ut. Vi hjelper deg med å sikre tilgjengeligheten til ditt anlegg. Våre programvareeksperter har mange års erfaring og kan hjelpe deg å løse problemet via fjerntilgang. Hvis det ikke er mulig, kommer en av våre kvalifiserte serviceteknikere til deg så fort som mulig. Det kan vi gjøre fordi vi har et finmaskede service-nettverk. Slik kan du være trygg på at nedetider reduseres til et absolutt minimum.
Oversikt over vår produktportefølje
Spesialtilpassede service- og supporttjenester
Det tette samarbeidet mellom sentral support for programvare og styringsteknologi, og lokal service sikrer deg høy tilgjengelighet av anlegget og problemfri drift av logistikksystemet. Du konsentrerer deg om din virksomhet – vi tar hånd om ditt anlegg.
Alltid på den sikre siden med vår service for logistikksystemer
Vi sørger alltid for så raskt som mulig å vedlikeholde dine anlegg og ditt utstyr, slik at ditt logistikksystem virker knirkefritt.
Vår service består av følgende tjenester:
Inspeksjon
Våre teknikere undersøker funksjonaliteten til ditt anlegg og dets komponenter ved hjelp av testutstyr – spesielt alle sikkerhetsrelevante komponenter. Under sikkerhetsinspeksjonen gjør våre medarbeidere enklere arbeider med en gang, for eksempel smøring og ettertrekking av skruer. De kan på forespørsel også lage en liste over forebyggende vedlikehold og reparasjoner.
Vedlikehold
Med regelmessig vedlikehold øker levetiden, tilgjengeligheten og sikkerheten til ditt logistikksystem. Slitte og ødelagte komponenter og deler oppdages tidlig og byttes ut. Det forhindrer dyre nedetider og opprettholder kapasiteten til systemet. Vi avtaler terminplanen for gjennomføring av vedlikehold med deg for å forstyrre din drift minst mulig. Vedlikeholdet kan også gjennomføres utenfor arbeidstiden, for eksempel om natten.
Sikkerhetskontroll
Våre serviceteknikere gjennomfører regelmessig sertifiserte sikkerhetskontroller og hjelper deg dermed å overholde alle lovpålegg. Du får dokumentasjon av resultatene og gjennomgang med våre medarbeidere.
Reparasjonsarbeid
Som del av reparasjonsarbeidet bytter vi ut defekte komponenter. Ved hjelp av moderne diagnoseverktøy kan vi fort lokalisere feil og defekter. Alt reparasjonsarbeid utføres av profesjonelle Jungheinrich serviceteknikere, som kjenner til ditt anlegg og kan være raskt tilstede ved behov. Slik kan du holde nedetiden til et minimum.
Materialadministrasjon
For å unngå lange nedetider, sikrer Jungheinrich at de nødvendige reservedelene lagres direkte hos deg. Gjennom regelmessig vedlikehold sørger våre teknikere for at disse delene er fullt funksjonsdyktige når de trengs. Også reparasjon og overhaling av dyre reservedeler hører med til vårt servicespekter. Vanlige deler, som ikke er lagret hos deg, kan leveres fra våre reservedelslagre innen 24 timer, i hele Europa.
Trening
Jungheinrich tilbyr ulike kurs – fra opplæring av dine medarbeidere i betjening av logistikksystemet, til vedlikeholdstrening for dine egne vedlikeholdsteam. På denne måten forebygges reparasjoner, og levetiden til ditt logistikksystem forlenges.
Driftsstøtte
Overlat vedlikehold og reparasjon av logistikksystemet og andre sider av anlegget til oss! Med et lokalt team av kvalifiserte serviceteknikere er våre kunder alltid på den sikre siden.
Alltid tilgjengelig for deg – support døgnet rundt for logistikksystemer
Våre supportmedarbeidere er din første kontakt i tilfelle svikt eller ved generelle spørsmål til logistikksystemet. Her jobber kun medarbeidere med mange års erfaring, som via fjernsupport kan vi vanligvis kan løse de fleste forespørsler med en gang . Hvis det ikke er mulig, tar våre supportmedarbeidere øyeblikkelig kontakt med en lokal serviceteknikere. Hos oss jobber nemlig service og support "hånd i hånd". På viktige supportforespørsler reagerer vi som regel innen noen minutter, og maksimalt innen én time. Slik minimaliserer vi risikoen for nedetid og sørger for maksimal driftsevne av systemet 365 dager i året.
Vår support hjelper deg også på følgende områder:
WMS-lagerstyringssystemet og styringsteknologi
Vi tar oss ikke bare av ditt lagerstyringssystem, men også av styringsteknologien for ditt automatiske lager og de automatiske truckene. Til dette får du tildelt en supportspesialist som er godt kjent med ditt anlegg og som kan gi deg råd per e-post, telefon eller fjerndiagnose (VPN) på avtalte tidspunkter. Du vil også få jevnlige oppdatering av WMS for å holde programvaren oppdatert.
Førerløse trucker
Våre førerløse trucker (AGV) baserer seg på standardtrucker vi har automatisert. Ved driftsforstyrrelser kobler vår support seg på ditt anlegg via fjerntilgang, for å redusere driftsstans.
Trådløs kommunikasjon og IT-produkter
Med vår support er du garantert maksimal tilgjengelighet og optimal ytelse på dine trådløse produkter som skannere, printere og terminaler. Trådløse produkter kan enten sendes inn eller repareres av en servicetekniker hos deg lokalt.