Automatisering kan være veien til økt effektivisering og fleksibilitet på lageret. Men ikke alle automatiseringsløsninger fører nødvendigvis til økt lønnsomhet. Det viktigste er et system som er individuelt tilpasset dine behov og som sømløst føyer seg inn i dine lageromgivelser. Våre eksperter på området forklarer hva som er viktig for å lykkes med et automatiseringsprosjekt.
Tre trinn mot en skreddersydd automatiseringsløsning
Som totalentreprenør går vi veien sammen med deg, trinn for trinn, mot en fleksibel automatiseringsløsning. Prosessen er gjennomsiktig, pålitelig og drives med mange års erfaring innen automatisering av intralogistiske prosesser i ulike bransjer.
Planlegging og prosjektering
Automatisering starter med å lytte
Første trinn for å finne optimal automatiseringsgrad, er å analyserer hvordan material- og informasjonsflyten fungerer på ditt lager. Ved hjelp av ulike verktøy, som materialflytanalyser, systemvisualisering eller DAK-layout, synliggjør vi hvordan lageret fungerer i dag og hvilke optimaliseringer som er mulige. I neste fase, grovplanleggingsfasen, skisserer vi ulike løsningsvarianter og evaluerer dem fra et driftsøkonomisk perspektiv. Målet er å hente ut maksimum effektivitet og fleksibilitet for dine prosesser. Etter at den optimale løsningen er bestemt, begynner detaljprosjekteringen. Vi visualiserer de fremtidige prosessene, beregner det nødvendige budsjettet og setter opp en tidsplan for gjennomføringen. Her fokuserer vi ikke bare på den aktuelle ytelsen av dine intralogistikkprosesser, men også de langsiktige. For at anlegget skal være så fleksibelt som mulig, legger vi inn i planen at ditt lager skal være mulig å utvide og tilpasningsdyktig.
Gjennomføring og systemintegrering
Fra analyse til suksess
Som totalentreprenør gir vi deg en fast kontaktperson som koordinerer de ulike faggruppene i prosjektet og som holder oversikten. Vi har lang erfaring med prosjektstyring og sørger for en effektiv fremgang og en nøyaktig realisering av hvert trinn i prosessen. Gjennom tett samarbeid og regelmessige prosjektmøter med alle deltakere garanterer vi optimal informasjonsflyt og gjennomsiktighet og sikkerhet gjennom hele prosjektet – helt frem til overlevering.
Service & Support
Vi vil at ditt nye automatiserte anlegg skal yte på høyt nivå lenge. Derfor bistår vi også etter prosjektavslutningen med service og support. Med et finmasket servicenettverk og egen support-hotline er vi alltid i nærheten og klare til å hjelpe deg hvis du trenger oss. Våre mer enn 80 serviceteknikere gjennomfører vedlikehold, kontroller og inspeksjoner kompetent og pålitelig – og de har de passende reservedelene med seg. Vår support-hotline kan nås 24/7. For at ditt automatiserte anlegg alltid holder seg i maks produktiv drift, kurser vi også dine medarbeidere i effektiv og sikker betjening av anlegget.
Om det nå dreier seg om nye anlegg, modernisering eller utvidelse av bestående anlegg – med lange intralogistikk-erfaring har vi allerede gitt råd om automatisering av prosessene til mange små, mellomstore og store bedrifter verden over, og har som totalentreprenør bistått dem gjennom hele prosjekttiden.
Les mer om prosjekter Jungheinrich har vært involvert i her:
Keller & Kalmbach genererte i 2016 en årlig omsetning på 270 millioner euro. Dette var nesten en dobling fra 2009, da den første byggefasen ble fullført.