Call4Service
02350 Servicetelefon Gratis telefonnummer
Kontaktskjema
Nyhetsbrev
Stage Debrunner
Originale reservedeler for hele verden

En ny standard i reservedelslogistikken

Som totalleverandør for helhetlige logistikkløsninger har vi planlagt og konstruert vårt eget reservedelslager: med lagerplass på 20 000 kvadratmeter for over 65 000 artikler og 110 000 lagerlokasjoner.

WMS, høyreollager, automatisk småvarelager og gaffeltrucker i suverent samspill

For å skape de beste forholdene for et verdensomspennende logistikknettverk, bestemte vi oss for å bygge et nytt sentralt reservedelslager i Kaltenkirchen, nær Hamburg. Dette erstatter det forrige reservedelslageret og administrasjonssenteret i Norderstedt. Systemløsningen dekker forskjellige reolsystemer, gaffeltrucker fra vårt sortiment og vårt interne lagerstyringssystem (WMS). Som totalleverandør for komplette logistikksystemer utviklet og implementerte vi vårt sentrallager selv.

Kjernen i det automatiske lagersystemet er et høyreollager med sju reolganger og plass til 21 168 paller, samt et automatisk småvarelager med åtte reolganger med 80 000 reolplasser for kasser. I tillegg har det nye logistikksenteret separate lagerområder for varer i rask bevegelse, bulkvarer og farlig gods, samt et adskilt eksportområde.
I plukksonen settes artikler sammen i kartonger, spesielle logistikkbokser eller på paller på ti arbeidsstasjoner for kasser og åtte kombinerte plukkplasser for palle- og kassevarer. De individuelle områdene er koblet sammen via transportbåndteknologi med en total lengde på over to kilometer.

Stefan Brehm
Leder Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG

"Ordreinngangen blir behandlet mer effektivt slik at kundene våre fortere får reservedelene de har bestilt."

En ny standard i reservedelslogistikken

Produktivitetsøkningen i lagerlogistikken er på over 50 prosent, takket være det sentrale reservedelslageret. Vi sender daglig mer enn 11 000 deler over hele verden. Inntil 1000 reservedeler kan sendes per time i tre tidssoner (Amerika, Mellom-Europa og Asia) på grunn av den skreddersydde logistikksystemløsningen.

De 3800 kvadratmeter store kontorarealene i reservedelslageret er innredet som et åpent landskap. “Oversiktlige og direkte kommunikasjonsveier mellom ansatte er en betydelig fordel med dette romkonseptet. Innkommende bestillinger håndteres mer effektivt, slik at kundene våre får sine bestilte reservedeler raskere", sier Stefan Brehm, leder i Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG

Lurer du på noe?