ThyssenKrupp har automatisert sin interne transport med et automatiske trucker (AGV). Det flytter skinnedeler til trappeheiser mellom de ulike arbeidsstasjonene. Fleksibilitet og lite plassbehov var hovedargumentene for dette valget.
ThyssenKrupp produserer skinner til trappeheiser i anlegget i Krimpen aan den IJssel i Nederland. Avdelingen for skinneproduksjon lette etter en fleksibel løsning med høy ytelse for intern transport av materialer for å optimalisere produksjonsprosessene.
Hensikten var å synkronisere arbeidsprosessene og redusere feil ved hjelp av automatisering, og samtidig redusere belastningene på medarbeiderne ved å fjerne den manuelle truckkjøringen. Vi måtte ta hensyn til den begrensede plassen, i tillegg måtte vi ta hensyn til å har full kontroll på sporing av materialet under i produksjonsprosessen.
Automatisert transport av materialer mellom de enkelte produksjonstrinnene var det ønskede målet – og samtidig måtte løsningen være fleksibel i forhold til eksisterende prosesser og fremtidig utbygging.
Avdelingen for skinneproduksjon er delt opp i seks ulike lokasjoner for å bearbeide rør og reolprofiler. Hver av disse lokasjonene har ansvar for et spesifikt trinn i prosessen, og materialet skal innom alle lokasjonene før de er ferdig produsert,
For å kunne være så fleksibel som mulig valgte de automatiske trucker (AGV). Et fast transportbånd ville ikke være fleksibelt nok til å håndtere endringer i produksjonslayouten. En enkel AGV er tilstrekkelig ettersom flere skinnedeler kan kombineres for transport. Hvis kapasiteten må økes i framtiden, vil det være en enkel sak å øke med en eller flere AGV-er i systemet.
ThyssenKrupp valgte våre automatiske trucker (AGV) til en nyskapende og utvidet logistikkløsning som består av en elektrisk ledehendelstyrt jekketralle og en tilkobling til vertssystemet.
ERC 215a er en automatisk styrt truck basert på en standard Jungheinrich gaffeltruck. Takket være lasernavigasjonen betjener den førerløse ledestableren 28 plasser i anlegget og transporterer opptil åtte rør og reolprofiler samtidig. Logistikkprogrammet overvåker rekkefølgen på bestillingene som behandles automatisk. For å unngå personskader eller skader har gaffeltrucken flere sikkerhetssensorer og den stopper umiddelbart hvis en hindring blokkerer veien.
Både effektiviteten og sporbarheten har økt betraktelig som følge av investeringen som ThyssenKruppe har gjort.
Ta kontakt med systemavdelingen vår!
Send en uforpliktende forespørsel via skjema eller til systemer@jungheinrich.no