ThyssenKrupp har automatisert sin interne transport med automatiske trucker (AGV). De flytter skinnedeler til trappeheiser mellom de ulike arbeidsstasjonene. Fleksibilitet og lite plassbehov var hovedargumentene for dette valget.
ThyssenKrupp produserer skinner til trappeheiser i anlegget i Krimpen aan den IJssel i Nederland. Avdelingen for skinneproduksjon lette etter en fleksibel løsning med høy ytelse for intern transport av materialer for å optimalisere produksjonsprosessene.
Målet var å synkronisere arbeidsprosessene og redusere feil ved hjelp av automatisering, og samtidig avlaste medarbeiderne ved å fjerne den manuelle truckkjøringen. Vi måtte ta hensyn til den begrensede plassen, i tillegg måtte vi kunne spore materialene i produksjonsprosessen.
Automatisert transport av materialer mellom de enkelte produksjonstrinnene var det ønskede målet – og samtidig måtte løsningen være fleksibel i forhold til eksisterende prosesser og fremtidig utbygging.
Avdelingen for skinneproduksjon er delt opp i seks ulike produksjonsgrupper for å bearbeide rør og tannstangprofiler. Hver av disse gruppene har ansvar for et spesifikt trinn i prosessen, og materialet skal innom alle stasjonene før de er ferdig produsert.
For å forbli så fleksible som mulig, ble det bestemt at et system med automatiske trucker (AGV-er) ville være det beste. En monorail og et fast transportbånd ville ikke være fleksible nok til å håndtere endringer i produksjonsoppsettet. Et enkelt AGV er tilstrekkelig, ettersom flere skinnedeler er bundet sammen for transport. Skulle det være behov for å øke kapasiteten i fremtiden, vil det være en enkel prosedyre å integrere flere AGV-er i systemet.
ThyssenKrupp valgte våre automatiske trucker (AGV) til en nyskapende og utvidet logistikkløsning som består av en elektrisk palletruck og en tilkobling til vertssystemet.
ERC 215a er en automatisk truck basert på en standard Jungheinrich pallestabler/støttebenstruck/ledestabler. Takket være lasernavigasjonen betjener den førerløse støttebenstrucken 28 plasser i anlegget og transporterer opptil åtte rør og reolprofiler samtidig. Logistikkprogrammet overvåker rekkefølgen på bestillingene som behandles automatisk. For å unngå personskader eller skader har gaffeltrucken flere sikkerhetssensorer, og den stopper umiddelbart hvis en hindring blokkerer veien.
Både effektiviteten og sporbarheten har økt betraktelig som følge av investeringen som ThyssenKruppe har gjort.
Send en uforpliktende forespørsel via skjema eller til systemer@jungheinrich.no