Jungheinrich presenterer en ny femårsstrategi med mål om 10 milliarder euro i omsetning og 10 % EBIT-margin innen 2030. Selskapet satser på global vekst, lagerautomasjon, produktsortiment i mellomsegmentet og bærekraftig vekst – med særlig fokus på Nord-Amerika og Asia-Stillehavet.
Jungheinrich vil:
De fire hovedområdene i "strategi 2030+" er:
Jungheinrich er en totalleverandør. Det vil si at de leverer alt innen trucker, mobile roboter og automatiserte lagersystemer.
To eksempler som viser potensialet innen automasjon:
Automatiseringsstrategien bygger på tre pilarer:
Oppkjøp er en sentral del av vekststrategien. Jungheinrich sikter mot over 1 milliard euro i omsetning utenfor Europa – i tillegg til organisk vekst. Selskapet satser på videre vekst i Nord-Amerika og Asia-Stillehavet via:
Med den nye merkevaren AntON by Jungheinrich, lansert i samarbeid med EP Equipment, åpner selskapet for nye kundesegmenter i mellomsegmentet. Produktsortimentet omfatter nå både avanserte trucker og modeller i mellomsegmentet.
Jungheinrich etablerer Uplift Ventures, et nytt investeringsselskap som skal utvikle og støtte oppstartsbedrifter. Jungheinrich inngår også partnerskap med Merantix for å fremme KI-løsninger i industrien og investerer 5 millioner euro i deres fond.
Jungheinrich arbeider systematisk for å gjøre driften mer effektiv og klimavennlig. Tiltakene omfatter:
Jungheinrich har mottatt platina bærekraftsertifikat fra ratingbyrået EcoVadis for fjerde år på rad. De bekrefter igjen sin posisjon blant den øverste prosenten av sertifiserte selskaper i verden. Innen 2030 er målet å kutte alle egne utslipp og utslipp fra energibruk.