Jungheinrich Shop
Call4Service
02350 Servicetelefon Gratis telefonnummer
Kontaktskjema
Nyhetsbrev
Strategie 2030+
11.05.2025

Jungheinrich med klare mål for "strategi 2030+"

Jungheinrich presenterer en ny femårsstrategi med mål om 10 milliarder euro i omsetning og 10 % EBIT-margin innen 2030. Selskapet satser på global vekst, lagerautomasjon, produktsortiment i mellomsegmentet og bærekraftig vekst – med særlig fokus på Nord-Amerika og Asia-Stillehavet.

Ambisiøse mål for 2030

Jungheinrich vil:

  • nå 10 mrd. euro i omsetning
  • oppnå 10 % EBIT-margin
  • ha en kontantstrømandel på over 80 %
  • styrke posisjonen som totalleverandør innen internlogistikk

Strategiske satsingsområder

De fire hovedområdene i "strategi 2030+" er:

  1. global ekspansjon – med vekt på Nord-Amerika og Asia-Stillehavet
  2. lagerautomatisering – økt etterspørsel og innovasjon
  3. nytt produktsortiment i mellomsegmentet – utvidelse med truckserien AntON by Jungheinrich i samarbeid med EP Equipment
  4. effektivisering og bærekraft bedre drift, digitalisering og mål om netto nullutslipp innen 2030

Fokus på automatisering og kundeverdi

Jungheinrich er en totalleverandør. Det vil si at de leverer alt innen trucker, mobile roboter og automatiserte lagersystemer.

To eksempler som viser potensialet innen automasjon:

  • Innføringen av den mobile roboten SOTO hos MAN – til bruk i produksjonsforsyningen
  • Bruk av smalgangstrucken EKXa og den mobile roboten arculee S hos Prodrive Technology – helautomatisert lagring og transport

Automatiseringsstrategien bygger på tre pilarer:

  • Komplett utvalg for lagring og transport
  • Integrert programvare for bedre materialflyt
  • Førsteklasses service og kundestøtte døgnet rundt

Global vekst gjennom oppkjøp

Oppkjøp er en sentral del av vekststrategien. Jungheinrich sikter mot over 1 milliard euro i omsetning utenfor Europa – i tillegg til organisk vekst. Selskapet satser på videre vekst i Nord-Amerika og Asia-Stillehavet via:

  • økt distribusjon gjennom forhandlere og nett
  • nye markeder og etablering av regionale knutepunkt
  • oppkjøp innen automasjon og robotteknologi

Utvider produktsortimentet med AntON

Med den nye merkevaren AntON by Jungheinrich, lansert i samarbeid med EP Equipment, åpner selskapet for nye kundesegmenter i mellomsegmentet. Produktsortimentet omfatter nå både avanserte trucker og modeller i mellomsegmentet.

Investering i nyskapning og KI

Jungheinrich etablerer Uplift Ventures, et nytt investeringsselskap som skal utvikle og støtte oppstartsbedrifter. Jungheinrich inngår også partnerskap med Merantix for å fremme KI-løsninger i industrien og investerer 5 millioner euro i deres fond.

Effektiv drift og bærekraft

Jungheinrich arbeider systematisk for å gjøre driften mer effektiv og klimavennlig. Tiltakene omfatter:

  • effektiv produksjon på tvers av landegrenser
  • økt bruk av digitale verktøy i hele arbeidsflyten
  • en enklere og mer tilpasningsdyktig organisasjon

Ledende innen bærekraft

Jungheinrich har mottatt platina bærekraftsertifikat fra ratingbyrået EcoVadis for fjerde år på rad. De bekrefter igjen sin posisjon blant den øverste prosenten av sertifiserte selskaper i verden. Innen 2030 er målet å kutte alle egne utslipp og utslipp fra energibruk.

 

Relevante artikler i forbindelse med Jungheinrich sin "strategi 2030+"

 

Lurer du på noe?