31.01.2019

EFG 6 – en av de sterkeste elektriske motvektstruckene i sin klasse

• Med ni tonn løftekapasitet er vår nye EFG den kraftigste elektriske motvektstrucken • Vårt produktspekter er tilpasset alle behov • Setter ny standard når det gjelder ergonomi

Jungheinrich presenterer en ny serie elektriske motvektstrucker på årets LogiMAT i Stuttgart (19.–21. februar). De kraftige truckene i 6-serien kan løfte inntil ni tonn ved et lastsenter på 900 mm og er dermed svært godt egnet til både innendørs og utendørs bruk.

Til nå har vi fem EFG-serier på markedet. I 2019 kommer den sjette. Med serie 6 kompletterer vi vår produktserie når det gjelder elektriske motvektstrucker. Med en løftekapasitet på inntil ni tonn ved et lastsenter på 900 mm kommer vi nå med en av de kraftigste elektriske truckene på markedet. For våre kunder betyr dette maksimal ytelse og minimalt energiforbruk.

Enorm ytelse
EFG 6-serien kan både fås med Li-ionteknologi og med blybatterier. Et gjennomtenkt drivverkskonsept med to asynkrone drivmotorer og to synkrone reluktansmotorer (magnetisk motpolsteknologi) for løft garanterer EFG i 6-serien maksimal ytelse ved minimalt energiforbruk. For å imøtekomme alle krav og ønsker fra våre kunder i dette segmentet, kommer motvektstrucken med ytelsespakken drive & liftPLUS som standard. Med sin"Heavy duty"-hydraulikk takler den elektriske motvektstrucken svært tungt tilleggsutstyr med samme store ytelse.

Største produktsortiment for individuelle kundebehov
Vi tilbyr totalt 14 ulike truckmodeller i EFG 6-serien og kan dermed skilte med det største utvalget i segmentet høyytelsestrucker. Fire ulike løftekapasiteter fra seks til ni tonn, to lastsentre (600 mm og 900 mm) og batteristørrelser fra 1240 Ah til 1548 Ah gjør at alle kundebehov dekkes. Standardversjonen med stor hjulavstand sluker samtlige ujevnheter i underlaget og gir høy kjørekomfort. Kompaktversjonene er kortere og dermed hendigere enn alle konkurrerende trucker på markedet.

Forspranget ligger i Li-ionteknologien
Bruken av moderne Li-ionteknologi reduserer energiforbruket i forhold til blybatterier. EFG 6-serien med Li-ionbatteri kan nærmest jobbe uavbrutt, takket være mulighet for hurtig- og pauselading samt vedlikeholdsfri bruk. I tillegg er all energien i batteriet tilgjengelig gjennom hele dets lange levetid.

Arbeidsplass med komfort
EFG i 6-serien er aller best egnet for hard jobbing utendørs. Dermed trenger den igjennom i et segment som til nå kun har vært forbeholdt diesel- og gasstrucker. Trucken kommer derfor med fullt utstyrt førerhytte og klimaanlegg. Komfortsetet som kan justeres 70 mm sideveis i hver retning, er unikt og setter en ny standard når det gjelder ergonomi og komfort.

Assistentsystemer gir maksimal sikkerhet
En rekke assistentsystemer som addedVIEW og zoneCONTROL sørger for optimal sikkerhet i EFG 6-serien. addedVIEW garanterer optimal sikt til alle sider. Via fire kameraer får føreren 360°-visning direkte til sin skjerm. Dette gir rom for å arbeide på svært trange steder. På fareområder på lageret griper zoneCONTROL inn og gir føreren automatisk et varselsignal.

Onlineforespørsel
Påmelding nyhetsbrev